Flyttat – hej å hå!

Japp, så var det flyttat då!
Återstår att se vad som föll isär och vad som höll ihop.
Fast först ska jag till farbror Doktorn och se om han kan laga knäet, eller nåt.
Tchau!

18 svar till “Flyttat – hej å hå!

  1. Och förresten så hittade jag att det gick att släppa kommenterandet fritt så man slipper att godkänna dem. Det går om man letar lite.

    • Ja, alltså har också för mig att jag sett det nånstans tidigare men hittade det inte nu. Tänkte att det kanske hängde ihop med om man kräver email etc på de som kommenterar, fast så är det kanske inte.
      Återigen – får kolla

  2. Hej och hå, många bekymmer små. Kul att se lite liv i luckan igen i alla fall. Och livsteccken…
    Det här med flera bloggar; Det borde väl vara så att den profil man senast är inloggad med är den som visas när man kommenterar. WordPress kan ju inte gissa vem man för stunden vill vara. Lika lite som om man har flera facebook konton (vilket jag känner några som har…) så kan ju inte facebook veta vilken av kontona man vill vara i om man inte loggar ut ur det ena och in på det andra. Jag brukar lösa det genom att använda olika webbläsare för olika profiler, så blir de aldrig sammanblandade. Men så enkelt behöver man ju inte göra det om man inte vill 😉

    Och nu borde jag väl säga nåt läskigt eller roligt med tanke på vem jag är inloggad som. Fast det orkar jag inte…

  3. Men, ursäkta att jag stör ytterligare en gång…??? 😉 Men nu klickade jag på en av dina kommentatorslänkar och hamnade hos Dodo. Så det är alltså precis som för mig. Det gör väl inget, om du ändå hellre tänkte skriva lite där, men kanske inte helt logiskt ordnat ? NU! Tjingeling. =)

  4. Och nu, lite av ”Vem är du, Vem är jag?” So long…God natt! 😉

  5. Men loggar du in som Aniara överallt, menar du ? På din andra (eller tredje?) blogg heter du väl inte så ? I alla fall, har jag ju samma inloggning på båda, men olika namn på bloggarna…och mig själv, ja, Jag kommer ju inte till någon annan blogg om jag klickar på din länk här, vilket du gör om du klickar på min. O magnum, mysterium! 😉

    • Ja, är aniara överallt vad gäller mina egna bloggar. Gjorde ju den första här på wordpress då jag fick problem på Spaces för x antal år sedan.
      Och kanske är det så att besökar som följer min alias-länk, eller vad man ska kalla det, kommer till den av mina bloggar som jag ”prioriterat” och det är nog för tillfället Dodo files.
      Vet inte riktigt, får kolla upp det där.

  6. Men se där ja…

    Sent ska syndaren vakna!

    Haré

    • Mr Badare!!!!!!
      Plaskar du fortfarande runt i bloggvärlden?
      Fast på blogspot.com ser jag. Eller är det en sån där vilande historia? Vad hände med bloggen på hm, var det aftonbladet?
      Har, som diskuterat på annat ställe, tappat bort hela min blogglista så hittar inte längre till folk =(

  7. Jag blev förskräckt igår när jag märkte att jag inte kunde komma in på millroll-bloggen utan att först logga in som moivoila, och då kunde jag inte heller bara logga ut från moivoila och automatiskt kommunicera som millroll, när jag ville kommentera. Att jag kunde göre det märkte jag ju först här hos dig nyss. När bloggen fördes över hit frågade de om jag ville föra över allt till min redan existerande blogg på WP, och jag skrev nej, men att bloggarna ändå skulle få en koppling till varann förstod jag inte. Det syns kanske inte för er andra, men om jag råkar kommentera som moivoila, kommer ju alla dit istället. Nu, om jag vill komma in på min egen panelsida hos millroll igen, måste jag alltså logga in som moivoila. Sjukt! Och jag letar förtvivlat efter sätt att lösa det hela. Jo, jag kan bestämma att millroll är ”huvudperson”, men då blir det samma problem, fast tvärtom. Idag har jag vant mig…kan i alla fall kommentera som jag vill. Men det känns fräckt. Jag har liksom blivit av med en blogg, känns det som. Fast allt av värde är ju i princip kvar, av vad jag förstår….I-landsproblem, eller vad de säger.
    Och kommentarerna, ja. Jag tror att det är så för mig också, som för dig, fast jag vet inte hur det gick till…Suck! Men ibland är det också lite skoj att inreda nya bloggar. Och inte lika tungt som att flytta på riktigt. =)

    • Hm, grejen är kanske att du kör med två olika alias och wordpressanvändare. Jag använde samma alias jag tidigare använt här på wordpress och bara skapade en blogg till. Och tja, mitt wordpress-alias var ju också aniara trast, ihop skrivet visserligen men ändå.
      Kanske hade varit bra att vara (minst) två olika bloggarpersonligheter men nånstans finns väl en gräns för hur splittrad man orkar bli . . . 😉

  8. Asså menar att det e mycket trassel på WordPress ;)))

  9. Välkommen till klubben! Vad fint du har fått det…men här e mycket pyssel och trassel…kramkram Q

  10. Jamen, så kom du hit. Jag har inte orkat läsa om allt jag ska göra för att fixa till bloggen. Blev bara chockad av att mer än 40 personer kollat på mina ynkliga rader! Undrar just hur många som kommer tillbaka?
    Säg nu till doktorn att knät ska lagas och hålla!

    • Tror att en del av besökandet har att göra med att folk googlat och hamnat i bloggarna. Lite öppnare här än i gamla spaces.
      Har haft blogg här på wordpress tidigare så tycker väl inte att det är alltför knepigt här. Dock irriterande att inte hitta ett tema man – läs jag – gillar som samtidigt har ett typsnitt jag gillar.
      Det var mycket som krånglade på spaces, särskilt om man som jag körde med mac, men samtidigt var det väldigt användarvänligt när det gällde att fixa till bloggen som man ville ha den – oftast.

  11. Hm, ja alltså. Bara skapade ytterligare en blogg innan jag flyttade över spaces. Hur jag är kopplad hit och dit, vet jag inte. Verkar som om den här hamnat som min primära blogg just nu, men det går säkert att ändra.
    Menar du att man ser fall folk har flera bloggar?
    Och du kör med två olika användare? Millroll och moivola (eller hur det nu stavas)?
    Blir kanske lite bökigt ja, fall du tänkt hålla liv i båda bloggarna.

    Fundering:
    Verkar inte som om man kan tillåta folk att kommentera ”fritt fram”. Det mest ”öppna” alternativet jag hittat var att tillåta att folk som fått tidigare kommentar godkänd att kommentera ocensurerat.
    Kanske hänger ihop med att jag låtit rutan med ”namn och email krävs” vara ikryssad?
    Helt spacade, anonyma kommentarer kanske man inte heller vill ha?

  12. Äsch! Jag skrev visst under fel post förut….Och när jag NU loggade ut från moivoila stod mina millroll-uppgifter här av sig själva. Magic! Det finns hopp om livet…-)

Lämna en kommentar